Je winkelwagen is momenteel leeg!
Event: Inspiring Influencer #5 Social Media & PR – Zo ga jij viral
Event: Inspiring Influencer #5 Social Media & PR – Zo ga jij viral
9/9/’17
Event
Op woensdagavond 6 september waren wij te gast bij Breeman MINI in Rotterdam. Hier organiseerde SmartUp Network het carrière-en lifestyle event ‘Inspiring Influencer’.
De avond was bedoeld voor zowel ondernemers als ambitieuze carrièretijgers, want tijdens het event werden de beste tips & tricks besproken om op een positieve manier ‘viral’ te gaan en engagement te creëren met de volgers via social media accounts.
Over SmartUp Network
SmartUp Network is een netwerk organisatie die inspireert en informeert met blogposts en events over jouw loopbaan en het ondernemerschap. SmartUp Network geloofd dat rolmodellen essentieel zijn voor de stappen in je carrière. Daarom schrijven zij business blogs, organiseren ze events die gericht zijn op je carrière & netwerken én hebben leuke vacatures voor je bij de tofste bedrijven als je klaar bent voor een nieuwe job.
De avond
Met aanvang van het event bij Breeman MINI werden we verwelkomt met een drankje en hapje. Na een korte gelegenheid om te netwerken met andere ondernemers, influencers en aspirant ondernemers, was het alweer tijd voor het programma. Deniece von Harris (oprichtster SmartUp network) startte het programma met een korte inleiding over het event, aankomende events en bovendien de gastspreekster. Vervolgens stelde Deniece, Kristen Gorter voor. Kirsten Gorter is werkzaam als Social & Digital Manager bij de H&M Nederland. Op een interview wijze kon Kirsten ons vertellen over haar loopbaan, haar ervaringen als Social & Digital Manager en gaf ze vele tips & tricks om niet alleen je social media te onderhouden, opbouwen maar ook viral gaan.
Kirsten Gorter
Behalve zakelijk viral gaan voor H&M Nederland is Kirsten weliswaar ook persoonlijk viral gegaan. Dit gebeurde middels een #mosttrending foto te maken die zij vervolgens op haar instagram heeft gedeeld. Dit was niet zomaar een foto, dit was de beroemde “Watermelondress’ foto. Wie kent ‘m niet? Met maar liefst duizend likes en tientallen reacties werd ze alom social media en daarbuiten gedeeld. Not too shabby.
Tips & Tricks
Naast een social media kanaal onderhouden en frequent posts online delen, blijkt het ook heel belangrijk om hier bewust authentiek in te zijn. Kirsten legt ook uit hoe binnen H&M Nederland samenwerkingen, met influencers, worden aangegaan. Het blijkt niet heel belangrijk te zijn hoeveel volgers je nu hebt, om op te vallen. Het gaat om jouw unieke en authentieke feed. Wat voor boodschap deel jij? Better yet, wie ben jij? Kirsten zegt dat de influencers die haar het meeste opvallen, ook wat te melden hebben en bovendien een eigen style hebben. Wat helemaal niet in de smaak valt bij Kirsten, zijn de veelal instagram modemeisjes die niet meer te melden hebben dan welke merken ze dragen of met wie ze omgaan. Met hen denkt Kirsten geen langdurige of inhoudelijke samenwerkingen aan te kunnen gaan. Omdat, volgens Kirsten, veel van zulks influencers het meer voor het geld doen dan voor de ervaring. Jawel, er gaat namelijk ook veel geld in om, hoeveel kan Kirsten uiteraard niet zeggen. But we are guessing, ‘it’s enough to make you go crazy’.
Inspiratie
Met mijn notepad (notepads komen terug, I promise!) op mijn schoot heb ik vele notities kunnen maken. Het viel mij vooral op dat een grote brand als H&M influencers, voor samenwerkingen, niet selecteerde op enorme aantallen volgers maar op hun authenticiteit & unieke content. Want ‘one in a million’ is wat jouw brand toegevoegde waarde bied, neem ik aan. Om als influencers samenwerkingen te kunnen aangaan en in het proces ‘viral’ te gaan moet je waarschijnlijk jezelf afvragen waarom je graag influencer wilt zijn. Omdat het mogelijk veel geld oplevert? Omdat je naamsbekendheid wilt? Of omdat je waardevolle content wilt creëren, een boodschap hebt, interactie met anderen wilt (immers, social media) en bovendien je wilt onderscheiden? Om die vraag te beantwoorden denk ik dat je kritisch moet durven zijn. Immers in de woorden van Seth Godin (marketing genius): ”In a crowded marketplace, fitting in is a failure. In a busy marketplace, not standing out is the same as being invisible”. Slagen als influencer is bovenal jezelf zijn, want dat maakt jouw uniek.
Spel
De avond werd afgerond met een spel. Het spel hield precies in waar de avond om ging namelijk: ‘Going viral’. De opdracht was een creatieve foto maken met een Mini. De eigenares van de foto met de meeste likes in combinatie met reacties werd verkozen tot winnares en kon hiermee een geheel weekend gratis in een mini rijden. Hoe tof is dat? Er werden uiteindelijk iets meer dan 40 foto’s van aanwezigen geplaatst en vanuit drie categorieën werd uiteindelijk één winnares gekozen. De uiteindelijke winnares werd Maloe van LuluOnTheBlog. Haar foto werd meer dan 200 keer geliked en zij ontving tientallen reacties op haar foto.
To do List
Wij hebben ook tips kunnen meenemen met betrekking tot onze eigen ontwikkeling als webshop, die social media veelal inzet. Door de opgedane kennis willen wij onze klanten en doelgroep inspireren met het creëren en delen van unieke beelden en bovendien meer waardevolle samenwerkingen aangaan. Volg ons op Instagram en Facebook om op de hoogte te blijven!
Wij willen SmartUp Network en met name Deniece & Kirsten bedanken voor de inspirerend avond en hopen er vele nog mee te maken. Ben jij benieuwd naar het SmartUp Network? Neem dan een kijkje op hun blog.
2 reacties op “Event: Inspiring Influencer #5 Social Media & PR – Zo ga jij viral”
Wat een leuke en spontane blogreview over de avond!
Dankjewel en hoop je volgende keer weer te zien.X SmartUp Network
Hi Deniece,
Heel graag gedaan! Bedankt voor de inspirerende avond.
Tot gauw!Groetjes,
Yamina
Vousvintage.com
Geef een reactie