Klantenservice

Welkom bij de klantenservice van Modestique.nl

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Ook vind je informatie over alle manieren waarop je bij Modestique kunt betalen, kun je onze leveringsvoorwaarden lezen en kun je te weten komen wat je moet doen als je een artikel wil retourneren.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen, stel je vraag dan via de contact pagina (link onderaan de pagina). Vul zoveel mogelijk gegevens in zodat we je zo goed en zo snel mogelijk kunnen helpen. 

 

MEESTGESTELDE VRAGEN | FAQ’s

 

Waar blijft mijn bestelling?

De levertijd voor Nederland is 2 tot 4 werkdagen. Tenzij anders aangegeven in de productomschrijving.  Meestal echter wordt jouw bestelling, mits op voorraad en voor 17:00 besteld, dezelfde dag verzonden, deze heb jij dan (met een beetje geluk) de volgende werkdag in huis! Zodra wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang jij een track en trace nummer via e-mail. 

Wat houdt een pré order bestelling in?

Een pré order bestelling wordt op dezelfde manier verwerkt als een gewone bestelling. Het enige verschil is dat de levertijd wat langer kan duren vergeleken met de producten die op voorraad zijn. (De gemiddelde levertijd is 1- 2 weken). De exacte verwachte levertijd staat weergegeven in de productomschrijving.
De langere levertijd is afhankelijk van de snelheid van onze leverancier, douane en PostNL tot het punt dat wij de bestelde items ontvangen in het magazijn. Wij verzenden je item nog diezelfde dag wanneer het in ons magazijn aankomt. Hiervan ontvang je een bericht. Een dag later kun je de bestelling thuis verwachten. Zo kunnen wij altijd een ruim assortiment blijven aanbieden!

Verzenden jullie ook in het weekend?

Wij verzenden alle bestellingen op dezelfde dag dat wij deze binnen krijgen. Jouw bestelling heb jij dan de eerstvolgende werkdag in huis.  Ook verzenden we pakketjes op zaterdag. Dat betekend dat indien wij jij jouw bestelling, op zaterdag voor 15:00, hebben ontvangen wij dit dezelfde dag nog verzenden. Deze heb jij dan maandag, uiterlijk dinsdag in huis! 

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

Om jou de snelst mogelijke levering aan te kunnen bieden, wordt je bestelling direct door ons verpakt en klaargemaakt voor verzending. Neem daarom altijd zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, via het contactpagina,  als je een bestelling wilt veranderen of annuleren. 

Wat is het minimum bestelbedrag voor gratis verzending?

Vanaf €100,- besteding ontvang je gratis verzending binnen Nederland. Om de gratis verzending te activeren dien je de daarvoor bestemde kortingcode in te voeren. De couponcode wordt op de homepagina vermeld. De gratis verzending vanaf €50,- couponcode is: ‘50OFFNL‘. Met deze code worden de verzendkosten verrekend in jouw winkelmandje.

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaald per bestelling €4,95 verzendkosten. Deze worden in jouw winkelmandje bij je bestelling berekend. Wij hebben echter regelmatig acties waarbij je een ‘GRATIS verzending’ code ontvangt.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Alle producten van Modestique kun je retourneren of ruilen. Als het niet past, is het toch niet wat jij had verwacht dan stuur je het heel makkelijk terug, door middel van het scannen van de QR code. Deze is weergegeven op de pakbon die bij jouw pakketje is gevoegd. Hiermee maak je een retourzending aan. Na ontvangst van jouw retour, ontvang jij jouw aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terug op jouw rekening.  Wij nemen alle artikelen terug met uitzondering van lingerie, oorbellen en beauty producten (om hygiënische redenen).

LET OP! Retourneren of ruilen kan uiterlijk binnen 14 dagen, indien:

  1. Het artikel onbeschadigd is
  2. De artikelen ongedragen zijn en de tags nog aan het artikel zijn bevestigd.
  3. De retourzending voldoende gefrankeerd is. De frankeer opties selecteer je in het online retourverzoek. 

Ik wil mijn bestelling of artikel retourneren, wat moet ik doen?

Is het item niet naar verwachting? Dan kan je het artikel uiteraard retourneren. In jouw pakketje tref je een pakbon aan. Hierop is een QR code zichtbaar. Door het scannen van de QR code kom je op ons online retour pagina. Volg de instructies op de pagina en verzend jouw pakketje. Wij dienen het retour binnen 14 kalenderdagen ontvangen te hebben. We zullen vervolgens het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terugstorten op jouw rekeningnummer.

Ik wil mijn bestelling ruilen, wat moet ik doen?

Wil je jouw aankoop ruilen voor een andere maat of artikel? Meld dan jouw retour aan door een mail te sturen aan klantenservice@modestique.nl en vermeld daarin jouw naam nummer, bestelnummer en het artikel. Zo kunnen wij jouw gewenste artikel, indien op voorraad, doeltreffend en direct toezenden. Vervolgens kun je het retour via het online retour pagina aanmelden. Deze bezoek je door de QR code op jouw pakbon te scannen. Nadat je jouw retour hebt aangemeld en wij deze retour hebben ontvangen, zorgen wij ervoor dat je de juiste maat ontvangt.

Let op: Heb je een artikel in de sale gekocht en is het niet de goede maat? Het is niet mogelijk een sale item te ruilen voor dezelfde sale prijs nadat de actie is verlopen. Bij twijfel van maat raden wij je aan twee maten te bestellen om teleurstelling te voorkomen!

Waar moet ik op letten als ik mijn bestelling wil retourneren?

  1. – Als het product gedragen of beschadigd is kunnen wij deze niet terug nemen
  2. – De kosten van retourzending zijn voor de afzender
  3. – Als wij jouw retour hebben ontvangen, zullen we binnen 7 werkdagen het geld terug storten op je rekening.

Wat is het herroepingstermijn

Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken en/of passen zoals je in een winkel ook zou doen.

De herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag dat:

  • het artikel in je bezit is:
  • je het laatste artikel hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere zendingen en artikelen bestaat.
  • je het laatste onderdeel hebt ontvangen van een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:

  • je retour via onze site of aan een van onze medewerkers via e-mail door te geven.
  • de retourartikelen bij de gekozen verzendpunt af te geven.

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet is.
  • het in de – voor zover mogelijk – originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.**Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Je kan betalen met:

  • iDeal 
  • Bancontact  
  • Apple Pay 
  • Google Pay
  • Klarna
  • Creditcard

Alle betalingen worden uitgevoerd door DocData Payments en vinden plaats via een beveiligde verbinding (SSL). Dit is niet zichtbaar voor anderen. Je gegevens worden gecodeerd verstuurd.  Voor meer informatie over veilig betalen, zie www.docdatapayments.nl.

Kan ik gebruik maken van kortingscodes?

Je kan nogal besparen op jouw bestelling of verzendkosten als jij gebruik maakt van onze kortingscodes. Wij hebben regelmatig kortingcodes die je kan gebruiken. Deze ontvang via onze wekelijkse nieuwsbrief of via Social Media.

  • Volg ons op Instagram
  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Tiktok
  • Volg ons op Snapchat
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting op jouw bestelling! 

Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden?

Neem contact met ons op:

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Naam